2010. szeptember 19., vasárnap

nitrátszint-mérés és vízcsere

Miután egy fórumon olvastam, hogy a tesztcsíkok nitrit- és nitrát-jelzője hamar elveszíti a szavatosságát, aggódni kezdtem, hogy a mértnél is magasabb a nitrátszint. Vettem egy cseppentős Sera nitrát-tesztet, és megmértem mindkét akváriumban és a csapvízben is.
A 450-esben 50, a 20-asban 30 körüli, azaz elég magas mindkettő, a csapvízben szerencsére nulla. Jó a teszt, mert bár a három folyadék és egy kis fémpor összerázogatása után ennél is jön a hülye szín-összehasonlító játék, ennél a tesztnél legalább a színskála elemei között jól látható különbség van, nem úgy, mint a tesztcsíknál.
A nagyban cseréltem is 60 litert (ekkora a hordó). Vettem 16-os PVC csövet, 7 métert, hogy kényelmesen a lefolyóba tudjam engedni a vizet, ne kelljen vödörrel pancsolni, és egy Eheim 1000-es pumpával nyomtam fel a hordóból az akváriumba az előző nap odakészített és Aquatan-nal kezelt csapvizet. Kb. 10 ml Nitrivec is beugrott, kevés, de a cserevíz sem volt sok. A lágyvíz beszerzésén még gondolkozom, ha van valakinek ötlete, az jól jönne.
A szűrőt békén hagytam, az 1500-asra fejlesztett Juwel pumpa amúgy is jól bevált, sokkal tovább tartja fenn a megfelelő áramlást telítődő szűrő esetén is, mint a gyári 1000 liter/órás.
Kivettem a teljesen szétfoszlott szájú vörösszemű lazacot, bár még elég fürge volt, de a korábbi gyakorlattal ellentétben ezentúl sokkal hamarabb kiveszem a beteg halakat, hátha ez jó hatással lesz a többiek egészségére.
A garnéláknál 10 litert cseréltem 0-s lágyvízre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése