2011. november 14., hétfő

egy harcsával kevesebb

Pár napja egy corydoras panda pusztult el, a bohókás külsejű fekete-fehér csíkos színváltozatból. A többieknek szerencsére semmi baja, tekintsük természetes fogyásnak.

a képen élő üveglazac látható
Tegnap egy vízbemeríthető vízpumpával felkavartam az aljzatra ülepedett koszt, hogy beletaláljon a szűrőbe. Ezzel a módszerrel a frontüveg tövében kilátszó kavicsokat is könnyedén meg lehet forgatni, így a közéjük telepedett üledék nem csúfítja el a látványt. Van aljzat-leszívó kézikészülékem is, de már jó ideje nem használom, a sűrű növényzet miatt lehetetlen vele elérni a talajt. Az erős vízsugár utat tör magának a levelek között.

Visszatértem a korábbi, kíméletesebb vízcsere-módszerhez: most is előbb a hordót töltöttem meg csapvízzel, és egy nappal később pumpáltam be az akváriumba, miután a klór már kiszellőzött belőle. Néhányszor a hordó kihagyásával közvetlenül az akváriumba engedtem a csapvizet, ami így klórosabb és hidegebb is volt az ideálisnál.

Eközben jó néhány tőben levált levelet szedtem le a felszínről, ezért találomra bedobtam 3 - 3 Sera növénytáp-tablettát és locsoltam a vízbe egy kevés folyékony (vagy ahogy Boriska mondaná: folyadékony) tápot is, a nagyba és a kicsibe is. A tápozással korábban az algásodás miatt hagytam fel, de így nagy ritkán egy picit dobok majd nekik. Na nem mintha nem nőnének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése